Marxa dels traginers

Imprimeix

Crònica 4a Marxa dels Traginers 2007

el .

La IV Marxa dels Traginers de Palamós, organitzada pel Club Alpí Palamós amb el suport del Departament d'Esports i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, ha registrat un nou rècord de participació amb 503 persones inscrites

Aprofitant un dia esplèndid, els marxaires van anar passant pels 7 controls instal.lats al llarg dels 2 recorreguts(7,850kms. i 15kms.).

La variant d'enguany la trobem en el recorregut llarg, on gràcies a la feina de desbrossament de l'amic Martí Sabater, s'ha pogut passar per l'antic camí que porta de l'ermita de Bell-lloc a la pista del Puig Cargol.

El conjunt natural i patrimonial que acull la Vall de Bell-lloc no deixa indiferent ningú. S'han visitat elements tan emblemàtics com :

Les ermites de Bell-lloc i Fitor;els dolmens del Llobinar i Montagut; les fonts de Bell-lloc, el Llorer, Fitor i dels gossos;els molins del Mas Antoniet i del Canyadell; el forn del Mas Antoniet; els cims del Puig Cargol i Montagut;camins rals i d'altres elements d'interès.

Però sobre tot,el que ha sorprès més ha estat la visió del Castell de Vila-romà. L'actuació de la Plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà"(integrada pel Club Alpí Palamós, l'A.A.V.V.de Sant Joan i l'historiador local Pere Trijueque) durant aquest darrer any, i la gran feina realitzada per una brigada de l'Àrea de Medi Ambient, han permès gaudir d'una perspectiva inèdita d'aquest bé patrimonial.

A l'arribada tothom ha pogut recuperar forces amb un bon esmorzar i, el mig miler d'assitents format en gran part per famílies senceres, se'ls ha obsequiat amb un record d'aquesta quarta edició.

Esperem que tothom hagi quedat satisfet d'aquest recorregut que barreja elements naturals, lúdics i culturals. Per part de l'organització ja estem pensant en l'any vinent.

Volem agrair la col.laboració de les empreses: Gràfiques Corocasa, La Fleca de l'Empordà, Carns Arnall, Vins Can Mas, Coca-Cola i Hutchinson .

També els mitjans de comunicació locals : Ràdio Palamós, Canal 12 i La Proa Diari del Baix Empordà

Pel que fa el suport logístic . Creu Roja Palamós i A.D.F. Gavarres Marítima

Ens retrobarem en la V Marxa dels Traginers.