Gran temporada BTT 2012 d'en Félix López

on .

Un del nostres companys,en Félix López, gran practicant de la bicicleta de muntanya, ha obtinguts uns grans resultats durant aquest any 2012.

Ha participat a :

• L'Andalucia Bike Race (Finisher) una cursa de 6 etapes-marató per parelles, amb distància de 80 a 110 Km i puntuable per la UCI amb participants de tot el món.
  • A l'Open Girona de BTT amb Roadbook, una cursa de 3 etapes, acabant com a guanyadors amb victòries en 2 etapes i un 2on lloc.
  • A la volta a Montserrat PORTALS en BTT amb una distància de 57 km i 1500m de desnivell positius (20è de la general amb 2h:50min.
  • A la Terra de Maquis, disputant-se en 2 dies amb 230Km i 7000m positius i acabant com a finisher.
  • A la Turbon Non Stop amb 1 etapa de 100 Km,4000m de desnivell positius i acabant com a finisher.
  • A la Roadbook Conrad LLoveras  a Torroella de Montgrí, finalitzant en 3a posició.

Epic Trail Pirinées 2012, un cap de setmana de BTT

on .

La ruta Pirineus Epic trail, organitzada per Aramon Bike, té 235 quilòmetres de recorregut i 6500 metres de desnivell positiu. Surt i arriba a Pont de Suert.

Havíem quedat per marxar dijous al migdia, però el cap ja feia dies que pedalava imaginant colls, corriols i trialeres.
Amb un cop de porta vam aparcar la feina, la família i les coses pendents. Els nervis abans de cada sortida no desapareixen amb l’edat. Més aviat al contrari.

Per davant teníem un cap de setmana llarg dedicat exclusivament a pedalar per la muntanya. La ruta Pirineus

En Josep Serra a la Pedals d'Occitània 2011

on .

Entre el 17 i 19 de juny, en Josep Serra del Club Alpí Palamós, acompanyat dels germans Àvila -Eduard i Víctor- i de l'escriptor Rafael Vallbona han completat els 231 km de recorregut i 6.000 m de desnivell positiu  d'aquesta travessa en btt  pel pirineu francès.

La ruta per la cara nord del pirineu, exigent sempre pel mal temps i pel fang que dificulta enormement la pedalada, es va planejar en 3 etapes: de Vielha a Bourg d'Oueil (70km), segona nit a Aspet (90km.) i arribada de nou a Vielha (71km).

Josep Serra a la Pedals de Foc

on .

A finals de maig vaig fer la Pedals de Foc amb dos companys, Eduard Ávila i Jordi Castell. Tot i que ells no són del club, l'interès de l'activitat és que vam poder completar tot el recorregut 220km i 5.800 m de desnivell en tan sol 3 etapes, els dies 28, 29 i 30 de maig.

El primer dia, només arrencar a la boca sud del túnel de Vielha, una pluja abundant ens va acompanyar un bon grapat d'hores. L'aigua va amarar els llibres de ruta fins convertir-los en una pasta de paper. Així l'etapa fàcil de 'només' 53km es va convertir en una prova per a la nostra voluntat i ganes de seguir. Primera nit a la masia de Castellars per atacar la segona etapa fins a Espot: 80 km amb trams molt tècnics i el famós coll de Triador, un desnivell de més de 1100 metres en tan sols 12km.

Molta neu i molts trams a peu i fins i tot alguna grimpada amb la bicicleta a coll. Arribàvem a Espot ja gairebé de nit. Sort del civet de senglar a can Juquim amb que vam poder recuperar forces. Aquí l'organització ens havia portat uns llibres de ruta de recanvi per poder acabar de fer la travessa. I l'endemà, una altra tirada de gairebé 90km per tancar el cercle a Vielha. Els paisatges i els corriols, diferents i espectaculars a cada vall que encaràvem.  Des del pla de Beret fins a l'arribada, 90 minuts de baixada per tota mena de camins i corriols ens van fer oblidar la 'pallissa' acumulada.

Després de veure-li la pell al llop, algú s'atrevirà a fer-la tot d'una tirada?  (la Pedals de Foc non stop se celebrarà enguany el proper 26 de juny.)

Nou maillot B.T.T. Club Alpí Palamós

on .

El diumenge 13 de setembre es va fer la sortida de grup per tal d'estrenar el nou maillot amb els colors del nostre Club.

El recorregut anomenat el trèbol del Montgri, transcorre íntegrament en aquest Massís. Surt de Torroella de Montgri seguint fins la desembocadura del riu ter. Continua pel passeig de l'Estartit, anant a buscar el camí vell que porta fins a Torroella pel vessant sud del Massís. Des d'aquí va cap a Ullà, entrant fins a Santa Caterina. A partir d'aquest punt recula per agafar la pista fins Bellcaire i Sobrestany. Entra pel camí de les dunes i des del coll anem cap a l´est,tornant a sortir per la ruta del vent. Seguidament trobem el camí de L'Escala a L'Estartit, tornant en direcció a Roca Maura. Passem per la Torre Moratxa, anant a trobar altre cop el coll de Les Dunes. Baixem per acabar arribant a Torroella:

Ruta integral Trèbol del Montgri(Baix Empordà)