10a Fase neteja Castell de Vila-romà 2015

on .

En un matí de diumenge amb una temperatura molt agradable s’ha dut a terme la 10a fase de neteja del Castell de Vila-romà.Com ja ve essent habitual l’excel•lent feina conjunta dels voluntaris de l’ADF Gavarres Marítima i del Club Alpí Palamós,ha tornat a deixar tot el seu entorn ben endreçat.

Des del Club Alpí Palamós tanquem una etapa en la nostra voluntat de sensibilització patrimonial,començada l’any 2006 amb la campanya “Recuperem el Castell de Vila-romà”.

Ara toca que la propietat i les administracions competents intentin posar-se d’acord per tal de fer realitat la voluntat de milers de palamosins,que van donar el seu suport en forma de signatures,degudament registrades a l’Ajuntament de Palamós l’any 2006.
Desitgem que el Castell de Vila-romà, aquest bé cultural d’interés nacional,s’acabi consolidant i romangui entre nosaltres molts anys més.

Podeu veure les fotos clicant al següent enllaç : https://picasaweb.google.com/102455432706331445499/10FaseDeNetejaCastellDeVilaRoma2015#

Podeu veure el video d'en Jonathan Leys clicant al següent enllaç :                                                https://www.youtube.com/watch?v=P8o8lRI_cMA

Voluntaris desbrossant l'entorn del Castell de Vila-romà

9a Fase neteja Castell de Vila-romà 2014

on .

Durant l’assoleiat matí del diumenge 2 de novembre del 2014 s´ha dut a terme la 9a fase de neteja del Castell de Vila-romà. Els voluntaris de l’ADF Gavarres Marítima i del Club Alpí Palamós s’han esforçat de valent per desbrossar tot el perímetre.
Després del foc que va afectar la Vall de Bell-lloc el diumenge 16 de març tot el voltant ha quedat molt aclarit i,la visió de tot el conjunt del Castell,es pot albirar des de molt lluny.
Podeu veure les fotos d’aquesta jornada clicant al següent enllaç :

Voluntaris desbrossant el Castell de Vila-romà Castell de Vila-romà

8a fase neteja Castell de Vila-Romà 2013

on .

En un matí de diumenge inusualment calurós, amb temperatures superiors als 25 graus, aquest 27 d'octubre del 2013 s'ha pogut dur a terme la 8a fase de neteja del Castell de Vila-romà.

Com ja és habitual el grup de voluntaris del Club Alpí Palamós i l'A.D.F.Gavarres Marítima han acabat completant una tasca de neteja i desbrossament impecable.

7a fase neteja Castell de Vila-Romà 2013

on .

Després d'una mica d'incertesa pel que fa a la previsió meteorològica,el diumenge 20 de gener de 2013, s'ha dut a terme la 7a fase de neteja del Castell de Vila-romà en un matí assoleiat.

El grup de voluntaris del Club Alpí Palamós i l'A.D.F. Gavarres Marítma coordinats per l'arqueòloga Clàudia Echenique, han pogut cloure les tasques de desbrossament de tot el perímetre.

6a Fase Neteja Castell de Vila-Romà 2012

on .

Després de 2 anys d’impàs hem tornat a actuar a l’entorn del Castell de Vila-romà. Cal tenir present que l’any 2011 no es va poder portar a terme degut al mal temps el dia previst i la dificultat de tornar a gestionar  tot el necessari per repetir-ho en una altra data. Des de la 1a fase de neteja l’any 2006 s’havia pogut dur a terme  sense interrupció fins l’any 2010.

Un cop fixat el dia de la neteja, cal demanar els permisos a la propietat i al Departament territorial de Cultura.També cal avisar a l´Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, coordinar la presència de l’arqueòloga responsable, de les entitats participants i dels voluntaris.

Així doncs,els voluntaris del Club Alpí Palamós  i  l'A.D.F. Gavarres Marítima amb la supervisió de l’arqueòloga Clàudia Echenique han hagut d’afrontar aquesta 6a fase de neteja,amb una acumulació de treball extra. Donada la situació actual de l'indret i el petit grup de voluntaris, hem hagut de prioritzar les tasques de neteja i desbrossament,concentrant-nos en el perímetre amb maquinària i a l’interior del Castell de forma manual.